Cena SUK, soutěž s Gradou, malované čtení, Squishies

logo barevne sablonyII

Čtenářské kluby

Ve středu i ve čtvrtek jsme se ve čtenářských klubech seznámili se soutěží SUK, kdy děti udělují svůj hlas nejlepší knížce z předchozího roku. Další soutěž pro děti vyhlásilo nakladatelství Grada prostřednictvím svých knižních katalogů. A co mají děti za úkol? Namalovat komiks. Zatímco starší děti ze středečního klubu to vůbec nenadchlo, mladší děti se do komiku pustily s chutí. Někdo si skládal v hlavě příběh, jiný ho hned maloval. Uvidíme, zda jim jejich prvotní nadšení vydrží. Mezi malováním komiksů si děti, zvláště naši noví dva prvňáčci, mohli vyzkoušet seskládat malované čtení, kterému knihovnický šotek ukradl obrázky. A ve středečním klubu jsme se ke konci pustili do výroby Squishies, ke kterému si v minulém klubu děvčata vyzkoušela sepsat návod na výrobu. Tvořili jsme, povídali si své příběhy ze života, poslouchali se, učili vzájemnému respektu a sem tam pohladili malou milou návštěvu - křečka a křečici.

knihovnice, Lenka Klemšová

 

Není referát jako referát aneb únorové dny s osmáky v ŠICu

Tvorba referátů, prezentací, to už by pro osmáky neměla být žádná neznámá, vždyť jsou běžnou součástí vyučování, projektových dnů. A přece...

Jak by měl takový referát vypadat? Co by v něm nemělo chybět, ať už po obsahové stránce, tak také v rámci samostatné prezentace referátu. Umíme najít věcné správné informace a s tím také využívat více zdrojů, ze kterých informace čerpáme? Uvádíme tyto zdroje, citujeme je? Pamatujeme na vysvětlení odborných termínů? Proč je vůbec referát užitečný? Porozuměli jsme správně zadání referátu? Víme, co chceme publiku sdělit? 
A když prezentujeme? Čteme referát nebo umíme mluvit tzv. "spatra", vlastními slovy? Udržujeme s publikem oční kontakt? Jak stojíme a co ruce v kapsách? Nebo otáčení se k publiku bokem, zády? Mluvíme spisovně, jasně, nahlas? Zapojujeme publikum? Jsme schopni udržet jeho pozornost? 

Tolik a ještě více otázek vyvstalo při prvním středečním setkání, které bylo pojato jako beseda s knihovnicí.

V dalších středách a pátcích si pak osmáci, pod vedením paní učitelky Mgr. Ivy Rozsypalové, vyzkoušeli TVORBU REFERÁTU TROCHU JINAK - POMOCÍ ČÍSLOVANÝCH KARTIČEK, NA KTERÉ SE SNAŽILI ZACHYTIT HLAVNÍ MYŠLENKY A NÁSLEDNĚ JE TAKÉ ODPREZENTOVAT s přihlídnutím k tomu, co se o referátu a jeho prezentaci dověděli. 

A protože žáci měli tentokrát pro volbu témat volnou ruku, bylo to velice pestré a výživné. Posuďte sami.

Ochutnávka ze středečních setkání (témat bylo mnohem více): 

HOLOUCAUST... 
KYTARY - dvě různé kytary, jejich tělo a odlišnost tónu, praktické ukázky, hrálo se a pouštěla ukázka nejstarší Stradivariho kytary...
MUSTIF - nádherný obrovský huňáč...
FOTBAL - a jeho pravidla...
PARKUR - a salto vzad v přímém přenosu...
ČERNOBYL - zde mohli posluchači nabýt dojmu, že mají před sebou experta na slovo vzatého, doslova zapáleného...
STREET WORKOUT - a ukázka balancování na rukou...
PANDA...
VESMÍR - a zjištění, že planet je opět 9, ačkoliv Pluto stále chybí...
ASTROLOGIE - znamení za znamením...
Lil POP - zajímavý zpěvák, zajímavý osud, život...
ORIENTAČNÍ BĚH - mapy, orientace...
METALICA - a ukázka z koncertu v ČR, kde zahráli Jožina z Bažin...
LEONARDO DaVinci - a např. Mona Lisa, též La Gioconda a její pohled, který se na nás díval, ať jsme se vrtli kamkoliv....
KARATE - praktické ukázky kimona, vázání pásku, malá ukázka...

knihovnice, Lenka Klemšová

knihovnice Lenka Klemšová

 

 

Best World Bookamker williamhill.com reviewbbetting.co.uk