V celostátním kole matematické soutěže jsme uspěli

Matematický klokan, který proběhl v dubnu 2022, je největší žákovská matematická soutěž na světě. Každoročně se do ní přihlásí 6 miliónů žáků z 80 zemí světa. Úlohy v testech jsou zajímavé, na jejich řešení je třeba spíše selský rozum než náročná matematika. Řešení úloh podporuje u žáků hlavně logické myšlení. Žáci se učí podat výkon v určitém čase, pracovat s chytáky. Tuto zkušenost pak mohou využít při přijímacích zkouškách na střední školy. Této soutěže se zúčastnili také žáci naší školy – Justyna Eliášová, která se s plným počtem bodů umístila v celostátním kole na 1. místě v kategorii Cvrček a David Zapletal, který rovněž s plným počtem bodů obsadil také v celostátním kole 1. místo v kategorii Klokánek. Oběma soutěžícím gratulujeme a děkujeme za vzornou reprezentaci naší školy.

Mgr. Libuše Přikrylová, MBA

Výsledky štafetového běhu rodičů s dětmi

V rámci dětského dne se uskutečnil i štafetový běh, kterého se zúčastnilo celkem 82 dvojic. Tady jsou výsledky.

1.ročník:

staf1

2.ročník:

staf2

3.ročník:

staf3

4.ročník:

staf4

5.ročník:

staf5

Mgr. Dagmar Motlochová

Virtuální realita ve výuce přírodovědy 3.B

Abychom dětem zpestřili výuku přírodovědy, rozhodli jsme se tentokrát zprostředkovat jim nevšední zážitek prostřednictvím virtuální reality. Zaměřili jsme se na buňku a lidské tělo. Ale pozor, nemyslete si, že šlo o nějakou PC hru! 😉 Nejprve si musely děti zopakovat základní slovíčka z anatomie buňky a kostry lidského těla, a to nejen v češtině ale i v anglickém jazyce. Teprve poté mohly postupně "vstoupit" do virtuálního světa cév a krevního řečiště. Zde mnozí poprvé slyšeli zvuk, který vydává proudící krev, do sebe narážející buňky a dokonce i zvuk buňky, která se právě dělí! 😎 Někteří se snažili poznávat i nové organely a orgány, ale mnohdy to, co je na obrázku v učebnici vypadá úplně jinak, než při pohledu zevnitř. Tak například, když někdo z žáků zvolal:"Jééé, chytni ten mozek!", tak se bohužel pořádně zmýlil😁, protože ten, který jak víme, není v buňce! Ve skutečnosti to ale bylo buněčné jádro NUCLEUS 😁 Takových překvapení jsme zažili hodně, při nichž jsme si prohlédli mimo jiné mitochondrie, chromozomy, buněčnou membránu a dokonce i DNA!😊

Jenže to některým nestačilo a chtěli prozkoumat trochu větší části lidského těla, tak jsme se vrhli na "rozborku" kostry 😋 Každičký kousíček i tu nejmenší kostičku jsme mohli "vzít" pomyslně do ruky a podívat se, jak vypadá ze všech stran a kam přesně v kostře patří. Rozebírání bylo jednoduché, ale dát vše zpět na správné místo, to už byl pro některé skoro neřešitelný rébus 😁 Ale nakonec s pomocí spolužáků jsme kostru složili zpět do tvaru, za který by se ani matka příroda rozhodně nemusela stydět😍!

"To bylo božíííí, pane učiteli!! A můžeme se třeba podívat i někam jinam? Nejlepší by byl vesmír!" vyjádřil své přání jeden z žáků. Samozřejmě, že se určitě podíváme i do vesmíru a možná i tam, kam se dosud žádný z nás ještě nevydal 😅 

Mgr. Mario ZEMÁNEK

Tato akce byla finančně podpořena z rozpočtu statutárního města Ostrava.

ostrava logo

Best World Bookamker williamhill.com reviewbbetting.co.uk