Programování her v Pythonu - Informatika 9.ročník 31.1.2025

V rámci výuky programování v 9.ročníku se snažíme žáky naučit kódovat v jazyce Python. Samozřejmě, že některé žáky programování nebaví nebo se o něj nezajímají. A právě pro ně jsme do hodin zařadili netradiční formu kódování a to formou hry. Žáci v aplikaci CodeCombat plní postupně jednotlivé úkoly se svou postavičkou, kterou však musí řídit pomocí příkazů v jazyce Python.

Jak sami vidíte níže na obrázcích, mnozí "programátorští laici" byli schopni již v první hodině postavičku nejen rozpohybovat a naučit ji sbírat různé předměty, ale dokonce ji naučili bojovat s nepřítelem nebo procházet tajnými chodbami apod.! Aniž by to však tušili, naučili se postupně žáci kódovat jednoduché příkazy, podmíněné příkazy a ti šikovnější i základní funkce. Můžeme se tedy po jarních prázdninách směle vrhnout do další lekce, ve které nás budou čekat výrazy s proměnnými a také malé "překvapení"! Jaké? O tom však až příště.

Mgr. Mario ZEMÁNEK

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít