Výuka Informatiky a Robotiky

Výuka Informatiky probíhá již od 4.ročníku. Žáci mají k dispozici plně vybavenou interaktivní učebnu ICT učebnu doplněnou o sadu robotů řady VEX IQ-2.generace, iPady, MicroBity, BeeBoty, 3D-tiskárny a interaktivní digitální sady Vernier. Po softwarové stránce vedeme žáky k práci primárně s produkty nevyžadující instalace nebo placené licence – preferujeme cloudová řešení zejména MS 365 Copilot a GoogleClassroom.

V každém ročníku se snažíme postupně prohlubovat a rozvíjet základní digitální kompetence žáků. Zejména pak klademe vysoký důraz na kyberbezpečnost a kritické myšlení umožňující efektivní práci s informacemi. Naším cílem je, aby žák využíval digitální zařízení jako prostředek pro práci s daty a zároveň je dokázal efektivně využít i v kreativních činnostech. V neposlední řadě zapojujeme do výuky, kde je to vhodné, i využití umělé inteligence.

Výuka Informatiky se neomezuje pouze na samostatný předmět, ale je úzce a aktivně provázána spolu s ostatními předměty tak, aby byl žák schopen digitální zařízení využívat v co nejširším spektru činností a dovedností, a přitom byl pro něj proces učení co nejvíce poutavý a zajímavý.

Prováděné aktivity s žáky v rámci standartní výuky:

  • sestavování robotů a navrhování různých herních polí
  • navrhování vhodných programů a situací, se kterými se může robot setkat
  • analyzování možných problémů, práce s chybou jako součástí edukativního procesu
  • určování nejvhodnějších strategií k co nejefektivnějšímu dosažení stanoveného cíle pomocí robota
  • sestavování algoritmů a programování robotů v grafickém prostředí Scratch nebo textovém Python
  • seznámení s blokovým kódováním
  • soutěže robotů – žáci zapojují několik robotů tak, aby spolu kooperovaly nebo naopak soutěžily
  • navrhování a konstrukce jednoduchého 3D-modelu součástky nebo konstrukce nejjednodušších strojů
  • navrhování a sestavování 3D-modelů jednoduchých staveb
  • spolupráce v týmu na tvorbě složitějších projektů
  • tisk modelů pomocí 3D-tiskárny
  • 3D-návrh pomůcky do výuky nebo kterou lze využít při dalších experimentech

Při hledání nových talentů nebo u vybraných žáků se snažíme maximálně rozvíjet zejména:

  • znalosti a dovednosti v oblasti robotizace a programování
  • prostorové vnímání
  • orientace v systému souřadnic
  • algoritmizace a prioritizace událostí, tvorby procedur a funkcí
  • logické myšlení
  • informatické myšlení
  • matematické závislosti operací spojených s prací s daty a činnostmi robotů
  • kreativní učení
  • kooperativní dovednosti
  • využití umělé inteligence

Kontaktovat zaměstnance

Odesláním formuláře souhlasíte s ochranou osobních údajů.

Zavřít