Základním účelem tohoto pracoviště je poskytovat pedagogicko-psychologické poradenské služby ve škole žákům, jejich zákonným zástupcům (rodičům) a pedagogům. Jde především o služby související s následujícími aktivitami:
- kariérové poradenství
- podpora žáků speciálními vzdělávacími potřebami
- podpora nadaných a mimořádně nadaných žáků
- podpora žáků s výchovnými problémy či vzdělávacími obtížemi
- podpora sociálního začleňování žáků z odlišného prostředí nebo odlišných podmínek
- spolupráce se zákonnými zástupci
- spolupráce s jinými školskými zařízeními
- metodická podpora učitelům
- tvorba, realizace a vyhodnocování preventivních programů
- prevence rizikového chování a školní nespěšnosti
- včasná intervence při problémech žáků

Funkce | Zaměstnanec | Kontakt |
---|---|---|
Výchovný poradce pro I. stupeň | Mgr. Veronika PUFFLEROVÁ | pufflerova@zsprovaznicka.cz |
Výchovný poradce pro II. stupeň | Mgr. Kateřina KUČOVÁ | kucova@zsprovaznicka.cz |
Školní speciální pedagog | Mgr. Eva Plháková | plhakova@zsprovaznicka.cz |
Všichni členové ŠPP jsou pro žáky ve škole k dispozici celý den po dobu vyučování. Pro rodiče jsou konzultace možné kdykoliv předem po domluvě přes e-mail nebo Bakaláře.
Výchovný poradce:
- řeší výchovné problémy žáků
- poskytuje poradenskou činnost pro rodiče, pro žáky v obtížných situacích, navrhuje řešení konfliktních situací (rodič-učitel, žák-učitel, žák-žák)
- poskytuje informace o činnosti školy, školských poradenských zařízeních v regionu, jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb
- spolupracuje s dalšími institucemi (Pedagogicko-psychologická poradna aj.)
- koordinuje spolupráci školy se zákonnými zástupci žáka
Kariérový poradce:
- poskytuje rady a informace v oblasti volby povolání
- kvalifikovaně identifikuje zájmy a předpoklady ve vztahu k volbě povolání
- vede žáky k osvojování kompetencí nezbytných pro samostatné rozhodování
- motivuje žáky k úspěšnému ukončení započatého studia
- aktivně podporuje proces profesní orientace
- poskytuje informace žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních poradenských středisek úřadu práce
- koordinace a administrativa při podávání přihlášek na střední školy
Školní metodik prevence:
- tvorba a realizace minimálního preventivního programu – sledování rizik vzniku a projevů sociálně patologických jevů a jejich řešení
- realizace a koordinace aktivit zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, agresivity a dalších sociálně patologických jevů
- monitorování sociálně patologických jevů či jejich rizika
- poskytování přímé pomoci žákům a jejich rodičům s rizikem či projevy sociálně patologických jevů
- koordinace spolupráce školy s Policií ČR, krizovými centry, kurátory a dalšími odborníky
- spolupráce při zajišťování besed a přednášek a aktivit pro třídní kolektivy
- poskytování informačních a metodických materiálů
- aktivní spolupráce s rodinou v případě krizové intervence
Schránka důvěry:
Pokud Tě něco trápí, potřebuješ s něčím pomoci nebo bys chtěl/a nahlásit nějaký problém, můžeš využít také schránku důvěry na emailové adrese: provaznicka.schranka.duvery@seznam.cz
,,Každý problém se dá řešit, jen o něm musí někdo vědět.“
Školní speciální pedagog:
- provádí depistážní činnost ve třídách – vyhledává žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- spolupracuje s pedagogicko – psychologickou poradnou, speciálně pedagogickými centry
- spolupracuje s třídními učiteli a rodiči na vytváření individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- provádí individuální a skupinovou nápravnou péči pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- metodicky vede asistenty pedagoga
- provádí pedagogickou intervenci (doučování)
Pro rodiče žáků nabízí:
- konzultace a poradenství k výukovým problémům jejich dětí
- stimulační program Maxík – program, který je vhodný pro děti, které mají potíže v učení v 1. a 2. ročníku základní školy
- poradenství v oblasti logopedie – diagnostika komunikačních schopností dětí, prevence, terapie
- péče o žáky s odlišným mateřským jazykem