Badatelský klub – Březen

Krystalizace soli:

V měsíci březnu převzala vedení kroužku „Badatelský klub“ p. vychovatelka Helena Drahošová. A co jsme celý měsíc dělali? Na začátku měsíce si malí badatelé vyzkoušeli krystalizaci soli. Nejdříve se podívali, jak vypadají krystaly soli pod mikroskopem. Poté si udělali nasycený solný roztok, do kterého vložili vlnu se sponou namotanou na tužce, a bádání mohlo začít. Po týdnu se malí badatelé nestačili divit, jaké krystaly se na vlnách vytvořily. Vysvětlili jsme si, jak a proč takové krystaly vlastně vznikly. Byla to opravdu krásná podívaná. Poté si všichni zaznamenali postup a vše co vyzkoumali do pracovního listu.

Mandaly:

Co je to mandala? Zpočátku to nikdo nevěděl. Postupně byli malí badatelé zasvěceni do světa mandal. Dozvěděli se, odkud slovo mandala pochází, co znázorňuje, kde v přírodě mohou mandaly najít. Téma se jim velmi líbilo a tak jsme se jimi zabývali po zbytek měsíce.

Mléčné mandaly:

Začali jsme mandalami z mléka s názvem „Proč se barvy bojí“. Do mléka děti postupně po lžících vlívaly potravinářské barvy rozpuštěné ve vodě a tak vznikaly na talíři krásné barevné mandaly. Ty zmizely rázem po kápnutí jaru. Vysvětlili jsme si, proč tomu tak je.

Mandaly z přírodnin:

Další hodinu si malí badatelé vytvářeli mandaly vlastní z různých materiálů a přírodnin. Bylo pěkné pozorovat, jak všichni přemýšlí nad tvary a jaký materiál pro svou mandalu zvolit. Tvorba je moc bavila a všem se mandaly moc povedly.

Kreslené mandaly:

Poslední mandaly, kterými jsme se zabývaly, byly kreslené. Děti měly na výběr různé obrazce a každý si vybral tu, která se mu nejvíce líbila. Práce s mandalami mají uklidňující účinek a to se také potvrdilo. Při jejich tvorbě i vybarvování byli všichni malí badatelé tak zaujatí, že bylo v učebně naprosté ticho a blahodárný klid 😂.

vychovatelka Helena Drahošová

Jak se se zajíci roztrhl pytel – II. oddělení

Zimní období skončilo a v našem oddělení jsme si začali povídat o novém ročním období – jaru. Děti uváděly příklady, jak se mění příroda kolem nás, jaké jarní květiny už můžeme vidět a jaké svátky nás čekají. Jeden ze symbolů jara i Velikonoc je zajíc a tak jsme se pustily do kreslení zajíčků. Děti nejdříve nakreslily na zajíce různé ornamenty černým fixem. Poté si vybraly brýle pro zajíce a vybarvovaly je pastelkami. A kam dát zajíčka? No přece do louky. A tak se děti pustily také do malování louky. Nejdříve nakreslily voskovkami trávu a stonky květin, poté vodovými barvami namalovaly zelenou louku a nakonec malovaly květiny zapouštěním barev. Pak si každý vystřihl svého zajíčka, který se nalepil do louky, a bylo hotovo. Dětem se koláž moc povedla, a když jsme si ve třídě udělali nástěnku, vypadalo to, jako by se se zajíčky roztrhl pytel. Děti se svými výtvory kochají a mají z nich velkou radost. Jen najít svého zajíčka je trochu obtížné 😂.

vychovatelka Helena Drahošová

Jarní úklid - II. oddělení

Zimu jsme si všichni užili a už tu máme další roční období jaro. Se slunečními paprsky nás to všechny láká ven. Ale jak už to bývá, po zimě čeká na všechny jarní úklid. Ať na zahrádkách, nebo v domácnostech. My jsme se v našem oddělení pustili do úklidu pískoviště. Děti se na hrátky v pískovišti moc těšily, ale jaké bylo překvapení, když po oddělání plachty, bylo pískoviště plné spadaného listí a klacíků. P. vychovatelka shrabala listí po obvodu celého pískoviště a děti se s vervou pustily do vybírání listí a klacíků. Na chvíli se z nich staly Popelky 😃. Dětem šla práce od ruky a nakonec vznikla pořádná hromada listí. Děti zjistily, že pokud si chtějí hrát v pěkném a čistém prostředí, musí pro to něco udělat a to je dobře 😃 Měly z toho velkou radost.

vychovatelka Helena Drahošová

Best World Bookamker williamhill.com reviewbbetting.co.uk