Tentokrát jsme se opravdu poprvé ponořili do světa, kde měření hraje hlavní roli. Možná se zdá, že trocha nepřesnosti v délce stolu nebo tloušťce plastu nevadí. Ale v našich laboratorních pracích byl opak pravdou!
V praxi jsme si vyzkoušeli, že přesné měření není jen o správném odečtení hodnoty z pravítka nebo pásma. Je to dovednost, která nás učí pozorovat, být pečliví a chápat, jak i malá chyba ovlivní celý výsledek.
Proč je to tak důležité? Protože pokud většina spolužáků naměří výšku stejné skříně 150 cm a jediná skupinka naměří 170 cm, nebo pokud průměr otvoru naměří tři čtvrtiny žáků 85 mm a ostatní 6 cm nebo dokonce 1 m 🤣, pak je asi jasné, že někde jsme naměřili něco špatně.
Možná to bylo tím, že jsme zvolili špatný druh měřidla, nebo tím, že jsme se až moc zamotali do pásma na zemi 😂 a nebo že bychom dokonce změřili něco jiného, než jsme měli? 😁 Nevadí, právě několika stejnými pokusy jsme se jako správní vědci snažili dopracovat k co nejpřesnější hodnotě, chyby jsme vyřadili ze svých výpočtů a vše pečlivě zaznamenali do protokolů.
Nakonec jsme zjistili, že laboratorní měření a fyzika je vlastně zábava a těšíme se, co budeme měřit nebo zkoumat příště!





























